lördag 10 mars 2012

Så in i Norden less

Är så himla less & då är jag nog less på det mesat just nu.
Har varit instängd i hemmet i stor sett hela tiden sedan kl 14:30 i tisdags.
Har varit i väg på ICA Maxi en sväng för att fylla på kylskåpet.
Ha inte varit ensam utan alla barnen har varit hemma & va.rit sjuka 
& jag har haft svärmor här som hjälp & sällskap. 
Det har varit så skönt att ha hjälp & lite avlastning. 

Men nu börjar huset gå mig på nerverna.

Kylskåpet är för litet, frysen är för liten, KÖKET är för litet!
Det finns inte tillräckligt med förvaring i huset.
Allt är i oordning!
Önskar vi hade ett sovrum till så alla barn kunde få stänga dörren om sig
& va i fred & ha koll på sina egna saker & inte skylla på någon av de andra jämt!

Jag drömmer om ett stort vitt hus i mordern funkisstil. Helst vit puts!
Det ska va stort med 5 sovrum & gärna även ett TV-rum.
JA förutom ett stort kök & luftigt vardagsrum, fräsch rymlig tvättstuga.
2 stora badrum & det ena ska ha bastu, badkar & dusch. 
Ett dubbelgarage men ett förråd bakom så man kan ställa en en massa saker som
cyklar, skidor, utemöbler & grill osv...
Finns stenläggning i trädgården & en stor inglasad altan med golvvärme så att man kan värma upp den & använda den på vintern.

Så om någon har 10 mille över så kan vi väl donera dem till lilla mig???






Inga kommentarer: