fredag 5 juli 2013

Ångest




I dag åker tjejerna tåg med sin farmor upp till Vikarbyn.
Jag kommer inte att se dem på en hel vecka. Ingen av dem.
Jag har lite ångest för det!
Jag saknar dem redan & känner mig lite lätt deppig.
Det kommer säker bli bättre men just nu känns det tungt.

Oroar mig alltid när de ska ut & åka utan mig.
Och jag blir lugnare igen när de väl är framme & på plats.

På söndag åker Markus upp till Vikarbyn & sedan ska de fortsätta till Idre.
Kommer nog va orolig då oxå när de är ute & åker & blir lugnare igen när de väl är framme.

Nu har jag bara skoltjejer. Inga flickor som går på dagis/förskola längre.
Det känns lite konstigt.
Nu är den tiden med dagis förbi.....


1 kommentar:

Ebbelajsa sa...

Känner igen din känsla vinkade av mina i kväll då dom åker till farmor och farfar och ska vara där en vecka. Trots jobb så får vi försöka njuta av egen tid och tänka att det gör gott både för oss och våra små för tänk så mycket dom har att berätta när vi träffar dom igen och alla kramar. Mina var så malliga då dom packade sina väskor. Kram