fredag 27 januari 2012

Tårtfixande


Åkte hem över lunchen & fixade Junias tårta till kvällen.
Vad tycker ni??
Gillar egentligen inte den ljusgröna marsipanen.
Hade velat ha en mera gräsgrön färg men hann inte beställa på nätet pga av våran Brasilien resa.
Hade nog oxå tänkt mig ljusrosa rosor men men nu blev det så här!!
Fyllningen är vispgrädde & hallon i ena lagret & chokladmousse i andra lagret!

Detta blir den enda tårtan jag gör för hennes födelsedag.
På söndag blir det glass, hemma gjorda maränger, grädde, chhokladsås & 2 sorters strössel.




Här kommer kort på skåpet som jag funderar på att slipa & måla!
Visst ser det trist ut!!!
Har ärvt det från farmor eller egentligen ärvde syrran det & jag tog det när hon tröttnat
& skulle kasta skåpet!!
Nog skulle det bli bättre som vitt.........




Avslutar med en fin Krokus från mitt köksfönster!
Trevlig helg!!



3 kommentarer:

Ida sa...

Supernajsig tårta!!! Skicka en bit till mig :-9

Anna sa...

Visst Ida! Jag sms:ar över en!!

Blogg by Maliin Stoor sa...

Härligt med tårta!!!

Ha en skön kommande helg!!


Maliin