lördag 6 april 2013

Skön lördag

I dag är det lördag!! Så skönt. Vaknade av att Alina & Minea var vakna & gick på toa. sedan kröp de ner på varsin sida om mig i sängen. Där låg de snälla ett tag & gosade men sedan började det vanliga "mamma får vi titta på TV". Efter en kort stund gav jag upp & lät dem titta på TV. Junia sov fortfarande.
Även jag gick upp & småfixade lite innan jag började smygtitta på om Junia inte skulle vakna. 08:20 vaknade hon & vi gosade lite innan även hon försvann till TV-soffan. Då började jag fixa frukost!!
Klockan 09:20 stod frukosten på bordet!
Bacon, scrambled eggs juice & rostat bröd. Latte till mig, te till maken & varm choklad till tjejerna. Provade att toppa deras choklad med skummad mjölk. Det blev en hit hos två av tre. Alina vägrade dricka. Så det var bara att ta bort den skummade mjölken.

Efter frukost har jag tagit hand om ren tvätt & sorterat smutsig tvätt. Startat en tvättmaskin. Alina har hjälp mig hela tiden medan Junia & Minea lekt med lego & spelat på dator.
Nu är barnen ute & leker & cyklar med Markus. Jag är nyduschad efter att ha tagit en 5 km löprunda tillsammans med fina Frida!!









Inga kommentarer: