torsdag 8 augusti 2013

Älvhyttan





Sitter nu på Älvhyttan & vädret är sisådär....
Grått & regnet hänger i luften.
Tur är att min ena svåger Linus bor här på Älvhyttan på sommaren
vilket betyder att det finns ett trådlöst nätverk som jag kan använda.

Markus skrapar färg på fönster & jag sitter mest inne & gör inget just nu.
Men nu kom jag på att jag kan blogga.
Tjejerna har suttit & tittat på när deras farbror Linus spelar dataspel.
De har suttit där i säkert 2 timmar.

Vi kom hit i går kväll.
På dagen i går gick jag till min kollega Jessica som bor i Tillberga. Det var ca 8.25 km dit.
Det är Jessica som fixar mina naglar.
Efter att jag fått naglarna fixade så gick jag hem igen.
Så totalt gick jag 16.5 km i går. I dag har jag ont i rumpan.
Hade tänkt ta en promenad i dag men vädret är inte så inbjudande just nu.
Och om jag tittar på SMHI eller YR så ser det inte ut att bli bättre....

Sedan vi kom hem från Finland har vi hunnit med en 21-års kalas, för min systerdotter Josefin. 
Varit ut en hel dag till min pappa i Mellansundet för att sola & bada.
Min kompis Lena förljde oxå med.
Kräftkalas hemma hos syrran.
Varit i Borlänge hos min mamma & övernattat.
Och även ett besök hos min mormor i Ulvshyttan.
Och nu är vi alltså på Älvhyttan....

Detta är min näst sista semester dag ( i morgon är den sista).
Usch!!! Jag trivs så med att va ledig.
Längtar inte alls tillbaka till jobbet!!

Här kommer en bild på tok Alina & tok Lena från vårt besök i Mellansundet!


När vi var uppe hos min mamma i Borlänge lekte tjejerna i en ganska stor lekpark som finns där.
Här kommer någon bild från deras lekande.






När vi var till Vingåker Outlet så valde Alina en topp som hon ville ha.'
En med en HUMMER på....
Kanske in te den som hennes mamma skulle valt....




Här kommer sist en bild på mig på farstukvisten här på Älvhyttan. 
Bilden togs i går när det fortfarande va lite fint väder!!!







Inga kommentarer: