tisdag 13 augusti 2013

Projekt

Startade ett nytt projekt hemma i söndags kväll kl 18.
Ja jag startade det kvällen innan jag skulle börja jobba igen. 
Hur knäppt som helst kanske...
Plockade upp en dörr ur källaren som sitter i tvättstugan.
Den är ful & röd & har varit det sedan vi slutade in 2001. Men nu ska den minsann bli vit!!!
Så jag började att slipa den. I går spacklade jag lite små skavanker som dök upp efter slipningen.
I dag ska jag grundmåla den hoppas jag.....
Jag är såååå himla trött i dag. har sovit hur dåligt som heslt i natt.
Barnen har varit uppe en massa i natt & även om Markus tagit dem då han är ledig den här veckan så
har jag ju vaklnat varje gång & inte kunnat somna om snabbt igen.





Startade även att göra i ordning detta lilla sängbord eller vad det nu är för något.
Färgen var ful & väldigt krackelerad. Och det är ett sattyg att få bort färgen. 
Vill få bort det mesta av färgen innan jag börjar måla om den eftersom den spruckit upp så mycket.
Är långt i från färdig med sängbordet!! Kör med värmepistol, färgskrap & slipmaskin!!




Barnen har varit väldigt intresserad av att se mig jobba! 
Här ville Junia hjälpa till lite i söndags.
 I går måndag var det Alina & Minea som hjälpte till!


Inga kommentarer: