måndag 10 februari 2014

En helg i Vikarbyn



I helgen som gått var vi uppe i Vikarbyn hos barnens farmor & farfar.
Vi åkte dit för att Markus skulle kunna åka längd & träna inför Öppet spår om två veckor.
Hemma i Västerås har ju allt töat bort .
Det var plusgrader även i Vikarbyn men bara typ en grad. 
På natten till lördag snöade det så jag & barnen var ute & gjorde snögubbar på lördags förmiddagen.
Efter snögubbarna åkte vi lite i åkbräda i en backe. Resten av dagen lekte barnen inne.
Jag gav mig i väg & försökte åka lite längd på spåret mellan Vikarbyn & Nittsjö.
Men jag fick spåra själv för det spår som hade funnits var igensnöat.
Jag var helt slut efter dessa 5 km. 
Blöt tung nysnö är inte att leka med....
Jaq fick slå av tung snö från stavarna med jämna mellanrum







Jag & Junia gjorde en snögubbe & Alina gjorde en egen. Minea gjorde ingen alls.
Här kommer bilder på våra snögubbar :-)






Kaija hade gjort en is-konstruktion som vi satt ljus i på lördags kvällen!!




Markus åkte skidor i Grönklitt på lördagen. Han fick ihop 3 mil. 
På söndagen åkte han en mil i regn i Rättvik.
Söndagen spenderade jag i soffan med en bok.
Sedan tidig eftermiddag bar det av hemåt efter som 17:45 är det simskola för 3 tjejer!!







Inga kommentarer: