måndag 7 januari 2013

Nu hälsosamma tider!!

Nu är julledigheten över så nu blir det andra bullar!! Ska försöka leva lite hälsosammare igen! Inget fikabröd, godis & snacks i veckorna! Inga ohälsosamma luncher, inget små ätande i soffan på kvällen bara frukt & eventuellt en kopp te!

Hoppas att min förkylning ska ge sig snart så jag kan börja träna igen. Har inte ens orkat ut på promenader sedan nyår! Har bara suttit i soffan!

Tog & satte Junias gamla överkast på våran sänggavel! Funderar på om jag ska ha kvar det så ett tag.... Men då ska jag nog ta bort fleecetyget bakom så jag kan få det slätare. Vad tycks? Värsta Unniko sovrummet! Plockade ju även fram mina Unniko köksgardiner när julen åkte ut!!


Är som sagt hemma med alla min tjejer i dag! Det ser ut som 2 av den får gå till skola & fritids i morgon. Minea blir kvar hemma i minst en dag till.

Vaknade i morse strax före kl 6 ( då Markus klocka skulle ringa) av att ett barn va uppe & det lät konstigt. Gick upp & började titta efter barnen. Alina & Junia sov i sina sängar men Mineas säng var tom. Tittade efter henne i badrummet & i kök/vardagsrum men ingen Minea.
Sprang ner i källaren & tände lampan i Gillestugan. Där låg hon på soffan. När jag frågade varför hon lagt sig där nere så svarade hon att hon ville få lugn & ro! Öh.... Vi andra låg ju & sov lugnt var det i hela huset!

Tog feber på henne & den visade 39.3 så hon fick Alvedon & somnade sedan om i pappas säng eftersom han gått upp till jobbet!!






Inga kommentarer: