fredag 11 januari 2013

Sjukhusbesök & mera feber

Hopp & hej nu är det fredag & en hel arbetsvecka har gått av bara farten.
Än är min familj inte frisk. I natt kl 12 kom Junia & väckte mig för att hon hade ont i huvudet & var varm.
Visade sig att hon hade 40.0 i feber. Så i med lite Alvedon & vatten & försöka få henne att somna igen.
I dag har hon inte lika hög feber men har nu ont i örat.

Markus är hemma med barnen i dag & jag jobbar.
Han är nog inte riktigt kry själv i dag heller!

Var hem & hämtade Minea vid 10:30 tiden för hon hade tid till Allergimottagningen för pricktest i dag.
Hon är hemma i dag oxå men är feber fri så jag tyckte hon kunde åka på besöket.
Så hon & jag har varit till sjukhuset. Hon var så duktig med grät lite då sköterskan skulle sticka henne.
Resultatet av besöket är....
Utslag på Häst, Katt, Hund & eventuellt Timotej!!
Nu är det svart på vitt! Hon är verkligen allergisk!!
Inga utslag på nötter i alla fall!! Puuust!!
Passade även på att mäta längden på Minea med en sådan riktig väggfast sak.
Fick henne till 109.5 cm där med!Så jag mätte inte så tokigt i går hemma då.
Kasnke måste prova att mäta om Alina i kväll...

Är nu på jobbet igen & ska försöka hitta inspirationen att skriva rapporter.
Hur svårt är inte det så här en fredagseftermiddag???

I kväll blir det räkor & vitt vin för det vuxna!!
Barnen för kyckling nuggets & pommes!
Då blir de glada!!



Hoppas vi är friska snart.....
Innan helgen är slut!!!

Inga kommentarer: