torsdag 28 mars 2013

GLAD PÅSK




I dag lämnade jag 3 små påskkärringar på dagis/fritids!!
Visst är de söta.
Kul att Junia vill va påskkärring hon med.
Men hon blev lite osäker när hon väl var på fritids & hon inte såg någon annan påskkärring.
Tur att jag mamma gjorde det.
Då blev det genast bättre igen.

Annars känns det som jag har bakat & bakat i flera dagar.
Påskpiffade kladdkakor.
Var fika ansvarig på jobbet i går & jag ahr lovat syrran att ha med ett par kladdkakor upp till påskafton.
Så summa sumarum har jag bakat hela 5 kladdkakkor med påsk pynt på.
 Här kommer bilder på 2 av dem & på mina två hjälpredor.
Junia hade annat för sig & var inte så intresserad av baket!!









Minea hittade en gamla urväxt solhatt som hon promt skulle ha.
Så den använder hon nu lite till & från.
Hon har tom haft den med sig till dagis.

3 kommentarer:

Ebbelajsa sa...

Vilka söta påskgummor ni har och kakan ja den ser hel smarrig ut ska nog ta och baka en idag och mysa med familjen i kväll har turen att jobba hela helgen. Glad påsk!

Satu/ Me & My Baby Dolls sa...

Haha vilka härliga bilder!!! =)
Igår fick barnen vara utklädda till dagis, men tjejerna ville inte alls, men grabbarna var små påskharar! ;-)

Farfar sa...

Kanske lite sent påtänkt, men nog borde viss uppstädning av aktuella ansiktspartier ha skett innan fotograferingen vidtog.....