lördag 20 oktober 2012

Fredags ridning

I går slutade jag lite tidigare från jobbet för att hämta barnen & åka ut till stallet!
Min syster hade fixat så att de skulle få prova på att rida!

Vi åkte till en jättefin gård strax utanför Hallstahammar.
Barnen fick börja med borsta & fixa en massa med hästen.
Då börjar Minea att nysa. Sedan blev det bara värre.
Hennes ögon svällde upp & kliade massor & det kliade i näsan.
Min lilla stackare fick en tydlig allergisk reaktion. Hon har tydligen fått ärva min allergi :-(

Alina & Junia provade att rida. De såg ut att stor trivas.
Sedan fick även Minea prova lite.
Efter det blev det en snabbfika utanför stallet innan jag kastade alla tjejer i bilen för att åka hem
& sanera dem för Mineas skull.
Minea fick duscha när hon kom hem för att bli av med allt som kunde göra henne allergisk.
Det är nog dax att kontakta barnallergimottagningen & göra ett nytt pricktest på Minea!

Några bilder hann jag fånga i alla fall!


Inga kommentarer: