måndag 15 oktober 2012

Skolläkaren


I dag har jag varit med Junia för att träffa skolläkaren & skolsyster. 
Samma skolläkaren som jag själv har haft en gång i tiden...

Junia hade tid för vaccination & hälsokontroll dvs. längd & vikt. 
Eftersom det var första gången som hon gick dit skulle en förälder vara närvarande.
Lotten föll på mig den här gången.

Junia var 113 cm lång & vägde 18.2 kg.Mätta alla tjejer hemma i helgen & då fick även jag fick Junia
till att vara 113 cm J.  Minea var 108.5 cm lång & Alina 106 cm.

Hon var så duktig när hon fick sprutan men blev lite ledsen efteråt & sa att det gjorde ont.
Hon ville inte heller att jag skulle åka ifrån henne efteråt.
Men vi gick till Förskoleklassens klassrum & tog fram hennes bok för att öva på bokstaven D.
Sedan när hon satt sig & börjat var det inga problem för mig att gå.
Hoppas nu att hon slipper få feber eller ont pga. av vaccinationen.




Inga kommentarer: