torsdag 29 november 2012

Lite lunchshopping

I dag på lunchen så tog jag mig i väg & gjorde lite shopping.
Det blev några julklappar till barnen.
Var faktiskt & lämnade tillbaka en julklapp som jag köpte i gå....
Köpte ett nattlinne på HM & ett på KappAhl till Alina & Minea i går.
Samma storlek men 2 olika eftersom jag tycker att de ska få ha olika ibalnd.
När jag sedan kom hem så var det ena så mycket mindre än det andra att jag bestämde mig
för att lämna tillbaka det från HM. Köpte ett annat på Lindex i dag istället....och en pyjamas till Junia.

Var även in på Rusta för att köpa lite julbelysning att pynta med utomhus.
Tänkte att jag skulle försöka att sätta upp belysning på taket över våran entre.
Så jag köpte sådan här ljusslinga.
Hoppas det blir bra.



Köpte även en lite gran på 50 cm att kunna ta med upp till Sälen.
Vis ka ju fira julafton där & någon lite gran måste vi ju ändå ha.
Det ska jag va 3 små barn med på julafton.
Ena så köper jag lite nya små kulor att pynta den med eller så tar jag några jag redan har hemma.
Vi får se...men nu är i alla fall granen inköpt!





EN sak till följde med hem...
Detta set med vägdekorationer.
Minea har haft sönder tapeten i deras rum på ett ställe.
Och nu när vi möblerat om & satt in skrivbordet så sysn det fula i tapeten mycket igen.
Tapeten är sönder på en yta som säkert är nästan 20x 20 cm.
Och visst skulle man kasnke tapetsera om men det orkar vi inte just nu
& de pengarna vill jag nog inte heller lägga ut vi dagsläget...
Så då hittade jag den här dekorationen & Törnrosa kommer täcka mer än ytan som är förstörd!
Hoppas verkligen att det blir bra!!





Om jag orkar ska jag ska jag sätta upp den i kväll.
Då kanske det kommer före & efter bilder...




Inga kommentarer: