onsdag 21 november 2012

Tappat farten


Det känns som jag har tappat farten på jobbet.
Förra veckan var en väldigt stressig vecka för mig både på jobbet & privat.
Det har gjort att jag den här veckan verkar ha tappat farten helt totalt.
Kroppen & huvudet vill inte känns det som. Snart har i alla fall halva arbetsveckan gått.
Nästa vecka ska jag bara jobba 4 dagar för att Förskolan har stängt på måndagen
för att personalen har utbildnings dag.
Så jag ska vara hemma med tjejerna. Fritids är öppet men det är ingen förskoleklass den dagen.
Junia verkar vill vara hemma med oss om hon får välja.
Jag funderar på om vi ska baka pepparkakor på måndagen. 


Jag har börjat fundera lite på julklappar & kläder inför jul & nyår.
Köpte 2 uppsättningar klänningar till tjejerna i måndags.
Alla har jag inte fått hem än då jag var tvungen att beställa en färg på nätet då den inte fanns
hemma i butiken… Har hittat 2 olika klänningar som fanns i fanns i 3 eller flera olika färger.   
I LIKE IT! Då kan mina tre tjejer matchas men inte va lika.
Tror att de kommer få en av klänningarna från morfar i julklapp
(vi kommer fira med morfar innan jul vilket betyder att de kan ha dem på julafton).
Den andra klänningen kanske de får av oss i julklapp på julafton vilket gör att de kan ha den på Nyår. SMART VA!! Har även köpt & beställt en massa glittriga strumpbyxor till klänningarna.
I år blir det klänningar som jag tror att mina tjejer kommer gilla.
Tidigare år har jag ofta köpt mera klassiska klänningar som jag gillar men jag är inte så 100%
säker på att de gillat dem. Men nu hoppas jag att dessa klänningar ska gå hem.

Här kommer bilderna på klänningarna.
I bilden där det är 3 klänningar (bilder lånade från Lindex) är det redan bestämt att Junia får den turkosa. Sedan vet jag inte än. Har i alla fall tänkt ha rosa glitter strumpbyxor till den vita & silver till den rosa.
I bilden med bara 2 klänningar ( bilder lånade från HM) så kommer den 3:e vara turkos
(finns ingen bild på nätet på den…).
Har beställt den rosa på nätet & råkade köpa 2 i stället för än så Junia får en av dem i alla fall….






Har även köpt mig en paljett bolero/kavaj. Tänkte jag skulle ha den till min svarta klänning på Nyår.
Dvs klänningen jag köpte till förra Nyår. Så blir det lite nytt för mig med. (Bilden är lånad i från Kappahl)
Hur ofta använder man annars en lite svart sak….




I morgon är det dags för romerskt bad igen!! Jippi!!
Tyvärr har jag bara en 30 minuters behandling bokad den här gången.
Men men det är bättre än ingen alls. 
Funderar på om det är dags att börja slå in paket till barnens julkalender i kväll.
Så man har koll på allt när det är dags.
Nästa helg kommer vi ju ha besök från Årbo så då har jag kanske inte så mycket tid!

1 kommentar:

Ebbelajsa sa...

Vad fina klänningarna från HM var! Får nog ta mig en shopping runda till HM är inte allt för ofta som jag är där och shoppar. När jag går in där tycker jag allt hänger huller om buller svårt att hitta något. Antar att dina töser har mer klänningar än vad dom hinner använda så som du shoppar ;-) Kram